(...) Sub conducerea lui Remus Tașcău, corul Ion Vidu avea să cunoască o evoluție mereu ascendentă din toate punctele de vedere timbre de calitate, cu evidente cunoștințe muzicale, studii aprofundate de tehnică vocală, echilibru sonor între compartimentele vocale, dezvoltarea muzicalității, abordarea unui mare și variat repertoriu. Ambițios din fire, profund în gândire, tenace, stăpân pe cunoștințele de specialitate, o solidă cultură generală, consecvent țelurilor sale privind latura interpretativă a creațiilor din diversele epoci, acordând o atenție crescândă problemelor de intonație, ritm și acordaj, Remus Tașcău s-a impus într-un timp foarte scurt datorită frumoaselor sale realizări interpretative. Iar la prima sa apariție la concursurile naționale, întotdeauna cu premii întâi, s-a remarcat prin abordarea unor lucrări de anvergură ca Miorița și Patru madrigale pe versurile lui M. Eminescu de Paul Constantinescu, apoi lucrări semnate de Sabin Drăgoi, Marțian Negrea, Sigismund Toduță, Tudor Jarda, Alexandru Pașcanu, Zeno Vancea sau Irina Odăgescu. (...)
Dirijorul Remus Tașcău nu s-a abătut de la crezul său artistic niciodată, mereu preocupat de lărgirea orizontului muzical al interpreților, al formării lor multilaterale în privința pătrunderii și înțelegerii fenomenului artistic, al diverselor stiluri și epoci. (...)
Cronicarii muzicali și-au exprimat în cuvinte elogioase înaltul profesionalism al diferitelor stiluri de interpretare, puterea lui de emoționalitate, redarea convingătoare și expresivă a mesajului muzical, de un evident grad de dificultate ritmică a intonației. (...)
|